13 Ocak 2013 Pazar

Yıllık Çekimleri Başladı! İşte Öneriler!


Yanılmıyorsam, şu tarihlerde lise oğrencilerinde buruk ama tatlı bir sevinç gündemde.Yıllıklar basılacak, son yazılar yazılacak, hatıraların en yogun olduğu donemlere girilecek. Tabi bu güzel maceranın içine bir de güzel bir poz verme cabası ve ön hazırlıkları girilecek. En güzel stüdyolardan, en iyi kuaförlerden randevular alınacak vee o yıllığa yakışır bir kıyafet için gezilmedik mağaza kalmayacak.Bir dönemler benim de sıkıntısını çektiğim bu konuda nacizane tecrübelerimi paylaşmak isterim. Zira yarım dönem boyunca ne giyeceğim, nasıl yaptıracağım saçımı, off ayakkabı da güzel olmalı diye kendi kendimi yedim bitirdim. Sonuç ne oldu dersiniz? Yeni aldığım elbiseleri bi kenara bırakıp gardırobumdan iki parça seçtim, bir de yeni aldığım topukluyu giydim. Makyajımı saçımı mahveden ve son dokunuşları yapmasaydım Safinaz gibi kalacak olduğum kuaföre emanet etmedim ve kendim yaptım. Fakat, resim o doğallığıyla muhteşem oldu. En azından yüzünde bir ton boya ile, düğüne gider gibi kabartılmış maşalı saçlarıyla ve gece gezmesine gitmiş gibi abartılı dekoltelerle giyinen arkadaşlarıma göre. Önce ne yapmanız gerektiğini sıralayalım:

1.Sizi yaşınızın dışında gösterecek saçtan kesinlikle kaçının. Gerekirse kuaföre gitmeyin. Evde maşanız varsa bir gün önceden maşa yapın. Uyandıktan sonra o maşa açılmış ve doğal görünümlü olacaktır. Sprey veya da serumla da son dokunuşları yaptığınızda ışıl ışıl olacaktır. El becerilerine güvenen arkadaşlar orta boyutlu bigudi ile de bu işlemi gerçekleştirebilirler. Yok ben bunlarla uğraşamam kuaföre gideyim derseniz dalgalı fon çektirin derim. Ya da kırık maşa diye adlandırdıkları çok doğal duran dalgalı şekil de yapabilirler.
2. Düğüne gider gibi makyaj yapmayın, yaptırmayın!! Belki de en önemlisi budur. Evet, biz kızlar bu tür işleri cok abartırız ve abartmayı seven makyözlerin eline atıveririz kendimizi (çoğu güzel makyaj yapamaz). Düğünler de olduğu gibi, yıllık çekimlerinde de boya kutusuna çevirirler yüzümüzü. Oysa, güzel çekilmiş bir eyeliner, güzel gölgelendirme, doğal tonlarda ruj o kadar yaşınıza uygun durur ki...

3. Kıyafetlerinizi seçerken yaşınıza uygun, sade olmasına dikkat edin. Bence yıllık fotoğraflarında yüzünüzün daha cok one cıkması gerekir. Yüzünüzün rolünü kıyafetinize çaldırmayın. Hele kepli çekim de yapılacakta neon renklerde bir elbise, ya da ust kötü duracak ve sizden cok buyuk rol çalacaktır. Renk olarak patel tonlar, sade ve cok allı pullu olmayan, inanılmaz dekolteleri olmayan masum elbiseler resimlerinizde hoş görünecektir. Yandaki birbirinden güzel H&M elbiselerinden birini tercih edebilirsiniz. (Benim favorimi belirtecek olursak soldan 1 ve 3 olacaktır.)
4. Ayakkabı konusunda abartmayın. Normal bir babette giyebilirsiniz. Ben arkadaşlarımla da fotoğraf çekindiğim için yeni bir ayakkabı alma gereği duymuştum.

5. Ojelerinizi de doğal tonlarda tercih edebilirsiniz. (Ben kırmızı sürmüştüm, pişmanımmm)
6.Albüm kapağı gibi poz verdirmeye çalışan fotoğrafçıya direnin! Yine yıllıkta bazı fotoğraflara baktığımda gülmeden edemiyorum. O pozları Demet Akalın verseydi, albüm kapağı yapardı. Doğal bir daha iyi duracaktır.
7. Bunu çok ciddi söylüyorum. Çok takmayın, zamanınızı harcamayın vee gidin ders çalışın. Evet yıllar sonra bakıyorsunuz ediyorsunuz ama "ne zaman kaybıymış o kadar düşünmüşüm etmişim oysa giy normal bir elbise yap saçını makyajını normal git" diyorsunuz- diyorum en azından.














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder